Blog de cuina tradicional dolça i salada!

diumenge, 18 de novembre del 2012

CALDO DE PEIX


Aqui una d'aquelles coses que m'agraden tan, un plat de cullera. Qui pot dir que no a una sopa de peix feta a foc suau?? Jo us aseguro que no!!

Ingredients: (3 litres de caldo)

 3 caps de lluç
2 caps de bacalla
espines de bacalla
1 rodanxa de lluç
2 maires
1 cranc de mar
15 llangostins
1 grapats d'anelles de calamar
4 musculos
ceba
tomata
oli

1.Agafarem una olla gran i tirarem un raig d'oli i quan sigui calent i tirarem la ceba tallada a juliana gran, la sofregirem a foc suau i quan sigui doradeta i afegirem un pot petit de tomata natural i deixarem que es fasi un sofregit.

2.Quan sigui llest i tirarem tot el peix i ho cobrirem amb aigua. Tot aixo ho deixarem coure uns 3/4 d'hora o 1 hora ven bona. Apagarem el foc i deixarem que es templi una miqueta.

3. Ho colarem. Ara es el moment que jo o congelo i aixi en tinc per quan tinc de fer un arros, o simplement quan vui una bona sopa de peix.

4.Jo despres trio el peix i el podeu tirar al caldo o simplement guardar-lo per fer unes croquetes de peix aixo ja us deixo a la vostra elecció.


Bon profit a tots!!!

3 comentaris:

  1. Quin caldo més bo!!!! Els caldos casolans fets a foc lent són els millors.
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  2. No hi ha res com un caldo de peix fet a casa!
    Tot i que t'he de confessar que a mi em fan força mandra els caldos!
    ptns!!

    ResponElimina
  3. Sí que fan mandra sí... però és que no tenen ni punt de comparació amb els comprats! Una abraçada

    ResponElimina