Blog de cuina tradicional dolça i salada!

dijous, 29 de març del 2012

MUFFINS DE XOCOLATA




L’altre dia vaig fer cobertura de xocolata per a un pastís i com que tenia por de curtejar en vaig fer massa així que va sobrar-ne una bona quantitat i no sabia pas que fer-ne i el Xavi com qui no vol la cosa salta i diu podries fer uns muffins de xocolata. Aquí es va quedar la cosa però jo vaig estar pensant 3 dies com elaborar els muffins i amb el llibre de cuina que tinc “recetario de cocina de Ana Maria Herrera” i unes modificacions de la pagina de la Su, van sortir unes meravelles i enormes, jo estava molt il·lusionada ja que van sortir molt i molt bons!!

Ingredients: (12 muffins)

230gr de farina de blat
30gr de farina de panís (Maicena)
30gr de cacau Valor pur
20gr de cacau normal (colacao)
120gr de sucre morè
5gr de llevat en pols
3gr de bicarbonat sòdic
50gr de perles de xocolata + unes quantes per decorar
2 ous
1 culleradeta de essència de vainilla
80gr de mantega fosa
200ml de crema de llet
Llet (si fa falta)
Cobertura de xocolata (opcional)

1.Batrem els ous amb la nata, l’essència, el sucre i la mantega fosa.

2.En un bol apart tamisarem les farines, els cacaus, el llevat i el bicarbonat. Ho barrejarem be quedarà com una farina marronosa i afegirem les perles de xocolata.

3.Farem un forat al mig de la farina i afegirem la barreja dels ous i amb una cullera de fusta ho barrejarem, ull!! Nomes cal barrejar no cal batre ens ha de quedar una massa una mica espessa i com grumollosa però sense grumolls de farina. Si veiem que es molt, molt espessa li tirem un rajolí de llet, però molt poca i la barregem per a que s’incorpori.

4.Pre escalfarem el forn a 250ºC i quan arribi a la temperatura el baixarem a 220ºC.

5.Mentres s’escalfa el forn omplirem les capsules fins a 1 dit de la bora i els i tirarem unes quantes perles de xocolata per sobre. (Jo nomes ho vaig fer amb 6, els altres 6 al final els hi vaig tirar una mica de cobertura per sobre).

6.Els enfornem i els deixem 25 minuts. Passat aquest temps ja tindrien que estar llestos però si teniu dubtes punxeu-ne un i si l’escuradents surt net es que ja estan llestos.

7.Apaguem el forn i els deixem a dins 2 minuts mes, passat el temps els deixem sobre una reixa a que es refredin i ja estan llestos per a menjar.

8.Jo vaig utilitzar capsules de silicona, si utilitzeu les de paper poseu-les dins unes flameres per a que fassin de faixa sinó es desfarien totes dins el forn.

Bon profit a tots!!

6 comentaris:

  1. Buf, tremendos! I a sobre amb aquesta cobertura ja són la bomba, quina bona pensada en Xavi!
    Moltes gràcies per participar
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. Guau! Quins muffins més bons. M'agraden tant... Així que m'apunto aquesta recepta per tastar-los ben aviat! Nyam!

    Moltíssimes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  3. mmmm! estava mirant la teva proposta, al repassar la llista de totes les recetes de xocolata, i ja no he pogut més, estic menjant galetes de xocolata, els teus muffins m'han fet entrar gana! felicitats i petons de Gemma, de http://pelplaerdecuinar.blogspot.com.es

    ResponElimina
  4. Holaaa! He conegut aquets blog a través de Memories d'una cuinera i m'ha enantat.
    Aquestes magdalenes tenen una pinta impresionant!
    Una abraçada!

    lamevaprimeracuina.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  5. D'una recepta en surt una altra i així no es llença res!;)
    Moltíssimes gràcies per participar al memòries.

    ResponElimina
  6. aquestes magdalenes són un perill!!!! gràcies per participar. petonets

    ResponElimina